Tikona Fort - Reisverslag uit Poona, India van Clemens Meijs - WaarBenJij.nu Tikona Fort - Reisverslag uit Poona, India van Clemens Meijs - WaarBenJij.nu

Tikona Fort

Door: Clemens

Blijf op de hoogte en volg Clemens

23 Juni 2013 | India, Poona

Vanmorgen vóór de wekker van 6:45 uur (jaja op Zondag) wordt ik wakker met de verschijnselen van een kater maar gelukkig zijn die zo weg. Gisteren nog een stel uit Nederland ontmoet, de eerste NL-ers, in de Manchester United Pub in het luxueuze Amanorra Shopping Mall. Hij komt zelfs uit Rosmalen en zodoende onder het vloeien van Kingfisher, de Indiase Heineken, allerlei bekende namen doorgenomen.
Maar goed, op de planning staat een bezoek aan Tikona Fort. Dit ligt zo'n 45 km buiten Puna en op een berg met een hoogte van ongeveer 1.065 meter boven de zeespiegel. Met 12 man in 2 auto's maar gelukkig is één daarvan een 7-zitter. Twee leuke meiden van een jaar of 30 en voor de rest wat mannen en wat jeugd. Allemaal familie of collegae van de 2 Atullen. De ene Atul is de General Manager van Vanderlande India, de andere Atul is zijn goede vriend. Beiden gingen in hun jeugd regelmatig naar de berg. !0 minuten vóór aankomst bij de parkeerplaats onder de berg moeten we stoppen in de berm. Het schudden heeft de maag van een van de dames wat omgewoeld. Bij aankomst is het wat druppelig maar zet niet door. Energiek gaan we op pad, met een hoop lol in het verschiet. Dan begint de klim, modder, gladde stenen maar met mijn bergschoenen kan ik het aan. De andere op gympen trouwens ook. Mooie uitzichten, smalle paden en blubber weerhouden ons er niet van de top te bereiken. Twee uur over 300 meter hogerop. Zij met de beste conditie zijn al even aan de top. Ik ben de derde van de ploeg. Niet dat ik een goede conditie heb, maar de anderen willen onderweg nog roken en zo. Wat lol, foto's maken en 360 graden rondkijken. Dan komen de bananenbladeren op de grond, besprenkelen met water en de lunch wordt geserveerd. Iedereen zit op zijn kont rijst te eten. Ik vertel dat ik een nagerecht heb gekookt en tover als laatste mijn drie zakken mini mars, bounties en snickers tevoorschijn. Lachen en eten. Dan de terugreis met als diepte/hoogtepunt een smalle glibberige trap die ook nog eens super steil is. Ik ga als laatste met in gedachte dat ik, als ik uitglijd in ieder geval bovenop een aantal zachte mensen terechtkom. Na anderhalf uur kom ik weer als derde beneden. Het laatste stuk heb ik met een oude Indiër gelopen. Ik hoef niet meer in de douche, ik ben al door en door nat van binnenuit. Onderweg in de auto is het erg stil. Onderweg drinken we nog thee in een van de beste restaurants van de omgeving; alle vliegen komen daar ook, dan moet het wel goed zijn!
Om vijf uur ben ik terug in het hotel en mijn broek moet van mijn kont worden gebeiteld. Ik heb grote behoefte aan het zwembad.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Clemens

Actief sinds 21 Sept. 2012
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 31737

Voorgaande reizen:

25 Maart 2013 - 24 Mei 2013

Clemens InDia (part II)

25 September 2012 - 21 December 2012

Clemens InDia (part I)

09 November 2012 - 18 November 2012

Clemens en Monique in Goa, India

Landen bezocht: