Bhuleshwar Shiva Temple - Reisverslag uit Poona, India van Clemens Meijs - WaarBenJij.nu Bhuleshwar Shiva Temple - Reisverslag uit Poona, India van Clemens Meijs - WaarBenJij.nu

Bhuleshwar Shiva Temple

Door: Clemens

Blijf op de hoogte en volg Clemens

06 Juli 2013 | India, Poona

Veel onzekerheden over het wel of niet doorgaan van deze trip. Ik heb een taxi besteld om 9:00 uur bij het hotel maar er gaan misschien nog 2 collegae mee. Die hebben eigen vervoer en dan zou de taxi niet nodig zijn. Met enig risico laat ik het regelen aan hen over.
Uiteindelijk is de taxi terecht afbesteld en komt de collega mij om 9:00 IST ophalen. IST staat voor India Slow Time en betekent dus minstens een half uur te laat; 9:40 kloktijd. In dat kader bedoelen ze hier dat "tussen 5 en 10 minuten" meer overeenkomt met "5 maal 10 minuten". Dan moeten we nog de andere collega ophalen aan de andere kant van Pune. Om half twaalf arriveren we bij de tempel. Het is de moeite waard. Een tempel boven aan een berg uitgehouwen uit zwart basalt, een steensoort dat niet uit deze buurt afkomstig is. Ze hebben het hier naar toe gebracht. Ik vind de klim met mijn rugzak gevuld met water, camera's en lenzen al een hele opgaaf! Het is een beschermd monument en ziet er prachtig uit. Een Hindoestaanse tempel gebouwd rond 1260 voordat Christus werd geboren. (Wat heeft Christus eigenlijk met een Hindoestaanse tempel te maken?). Veel ragfijn beeldhouwwerk binnen en buiten. Lijkt op Ellora Caves maar dit is fijner van structuur. Eerst eromheen gelopen en dan blootsvoets naar binnen. Prachtig lichtval door de gaten in het dak, prachtig beeldhouwwerk. Met 140 foto's op de teller beslis ik de tocht naar beneden te voet af te leggen. On-Indiaas goed onderhouden omgeving met veel mooie struiken en alles groen. Onderweg terug trakteer ik op een late lunch bij een wegrestaurant. Voor de gelegenheid noem ik het een vliegrestaurant. Door de regen, de vele weiden met koeien, geiten en van alles wat, wonen er ook een onmetelijke hoeveelheid vliegen. Doe mij maar een flesje cola.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Clemens

Actief sinds 21 Sept. 2012
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 31741

Voorgaande reizen:

25 Maart 2013 - 24 Mei 2013

Clemens InDia (part II)

25 September 2012 - 21 December 2012

Clemens InDia (part I)

09 November 2012 - 18 November 2012

Clemens en Monique in Goa, India

Landen bezocht: