Hadapsar Gliding Club - Reisverslag uit Poona, India van Clemens Meijs - WaarBenJij.nu Hadapsar Gliding Club - Reisverslag uit Poona, India van Clemens Meijs - WaarBenJij.nu

Hadapsar Gliding Club

Door: Clemens

Blijf op de hoogte en volg Clemens

11 Mei 2013 | India, Poona

In het stadsdeel Hadapsar ligt het kantoor op het terrein van SP Infocity. Als ik 's avonds naar huis ga kom ik op de Saswad Road waarlangs een immens terrein ligt. Er staat een hangar in aanbouw, al een maand of 5. Ik heb de fundering geboren zien worden. Op het enigszins heuvelachtige terrein staan flinke struiken en er lopen altijd mensen. Ze steken over. Wat het zo bijzonder maakt is de zonsondergang. Silhouetten van lopende mensen op de heuveltop met bomen en struiken. Telkens zit ik achterin de auto in mijn nette kleren, zonder camera en zie ik het voorbijkomen. Ik moet met statief en camera mijn slag slaan. M'n gps geeft zonsondergang nauwkeurig aan om 18:58 uur en mijn collega zegt dat er op zaterdag vluchten zijn. Om 15:30 uur stap ik volgepakt met rugzak, camera, statief, gps en 2 flessen water in de riksja. Ik weet de weg en hij rijdt. 150 Roepies later sta ik op het terrein. Ik kruip onder het hek door en loop het terrein op. Ik zie niks. Geen mensen, geen zweefvliegtuigen. Heel in de verte wat spelende jongeren; cricket natuurlijk. Ik loop, drink, maak een foto, loop, drink en maak een foto. Nog 2 en een half uur te gaan. Ik steek over en ga naar de tempel op een heuvel. Goed uitzicht, rust en stilte. Dan steek ik het terrein weer over en ga op een bankje zitten wachten tot het gouden uur begint. Veel bekijks heb ik. Het is een niet zo goed ontwikkelde buurt en ik ben de enige blanke. Bussen rijden af en aan en dan is het eindelijk tijd. Ik stel mijn statief op, bevestig de camera en zie een man in hurkzit met zijn broek op zijn enkels. En ik maar denken dat hier veel hondenpoep ligt. Het is te ver en te donker voor een foto. Maar de zonsondergang maakt het goed. Ik schiet foto's in alle rangen en standen. Het meeste werk is uitzoeken welke doorgaan naar de finale. Zie hier een resultaat, ook te zien op dropbox.

  • 15 Mei 2013 - 19:22

    Saskia, Rob En Kids:

    Prachtige foto !
    Toch hadden we graag die 'producent van hondenpoep' gezien ;-)

  • 15 Mei 2013 - 20:22

    Max:

    Ik zag deze week ook iemand in die houding bij jou thuis voor de voordeur. Er ligt gelukkig geen poep, de deur ziet er prachtig uit...

    Groeten,
    Erna & Max

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Clemens

Actief sinds 21 Sept. 2012
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 31738

Voorgaande reizen:

25 Maart 2013 - 24 Mei 2013

Clemens InDia (part II)

25 September 2012 - 21 December 2012

Clemens InDia (part I)

09 November 2012 - 18 November 2012

Clemens en Monique in Goa, India

Landen bezocht: