Raja Dinkar Kelkar Museum - Reisverslag uit Poona, India van Clemens Meijs - WaarBenJij.nu Raja Dinkar Kelkar Museum - Reisverslag uit Poona, India van Clemens Meijs - WaarBenJij.nu

Raja Dinkar Kelkar Museum

Door: Clemens

Blijf op de hoogte en volg Clemens

28 April 2013 | India, Poona

Zaterdag staat in het teken van rust. Gisteravond heb ik al ontbeten voor vandaag dus bleef ik wat langer in bed. Met krant, iPad en e-reader aan het zwembad gelegen. Wat een hitte vandaag. Ik ga regelmatig het zwembad in om af te koelen. Tegen de klok van 3 ga ik "ontbijten".
De Zondag vroeg wakker en ik besluit naar het museum te gaan. Het ligt aan de andere kant van de stad en ik weet niet of ik daar mag fotograferen dus neem ik mijn kleine camera mee; de eenponds Fujifilm X100 en dat blijkt een goede keus. Voor 10x zoveel als de Indier betaalt mag ik naar binnen. Rs 200 en ook nog Rs 150 om te mogen fotograferen. Daarvoor krijg ik een bordje omgehangen. De eerste zaal waar ik inloop wordt bezet gehouden door een grote groep kakelende schoolkinderen. Tjee wat een herrie. De kinderen staan om mij heen en plukken aan mijn horloge, de gps en de temperatuursensor. Ik kom dan wel uit 1962 maar dat wil niet zeggen dat ik al een museumstuk ben! "Wat is dit, wat is dat", lijken ze te zeggen. Ook hoor ik regelmatig het woord kammera. Ik besluit de begane grond op het laatst te doen, draai me om en loop de trap op naar de eerste verdieping. Rust. Ivoor, goud, zilver, hout, textiel, instrumenten, lampen, huis- tuin en keukengerei. Allemaal uit de 18de en 19de eeuw. Er ligt een zakhorloge dat 2 tijden aangeeft; Madras en Mumbai. Mooi dat dat toen al kon, maar nu staat ie stil. Het is moeilijk foto's te maken. Flitsen mag niet, licht is slecht en alles ligt achter glas in vitrines. Maar toch heb ik een impressie op dropbox kunnen zetten. Met de zonnekap tegen het glas en de makro stand kan ik toch mooi elementen laten zien. Dat ws met mijn 2 kilo Canon lastiger geweest. De ochtend sluit ik af met espresso van Dario's met een stuk lemon, cheese pie. Op mijn kamer maak ik de foto's af en daarna ga ik zwemmen. De dag sluit ik af met het Hard Rock cafe en de "verplichte" wandeltocht van 2.500 meter naar het hotel.

  • 29 April 2013 - 10:24

    Raymonda:

    Tjeeee Clemens' wat klinkt dat vervelend allemaal!.....uitslapen lekker weer...zwembad ...museumbezoek! Bah! Hahaha leuk hoor om je belevenissen weer te lezen ,maar vooral HOE je het beschrijft! Zien het helemaal voor ons! Hahaha! Om jouw eventjes even onze dag te laten beleven.....hier; is het grijs......koud....de verwarming aan!! Zit hier te snotteren en te niezen....hooikoorts! Ook leuk als je dat ineens kan krijgen en ook uit het bouwjaar 1962 komt! Staat ook zo leuk!....zo'n rode neus met van die nog rodere ogen! Mensen kijken hier niet alsof ik een museumstuk bent ,zoals ze dat bij jouw in India deden in dat museum ,maar meer zo van gaat alles wel goed met je ?? En met Kees? Hahaha nee we hebben niet gevochten !! Straks even naar de stort ! Ohhja dat is hier wel een stort! Niet gewoon achter het huis of langs de straat ,even de oude douche cabine wegbrengen...en dan even naar de Jumbo! jumbo? Jaaaaaa we gaan oranje bollen halen en oranje bitter er oranje chippies en oranje limonade ,want morgen is het Koningsdag! En we gaan er helemaal voor zitten! Helemaal in het oranje! ......haha zie je het voor je ! Rode neus floept dan wel een beetje maar ach! Aan het einde van die dag heeft iedereen er denk ik wel eentje! ,.....nou Clemens' hou je goed daar ! Pas goed op jezelf ,heel veel groetjes van ons! Hier uit dit koude kikkerland !!! Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Clemens

Actief sinds 21 Sept. 2012
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 31747

Voorgaande reizen:

25 Maart 2013 - 24 Mei 2013

Clemens InDia (part II)

25 September 2012 - 21 December 2012

Clemens InDia (part I)

09 November 2012 - 18 November 2012

Clemens en Monique in Goa, India

Landen bezocht: