Cursus mango eten - Reisverslag uit Poona, India van Clemens Meijs - WaarBenJij.nu Cursus mango eten - Reisverslag uit Poona, India van Clemens Meijs - WaarBenJij.nu

Cursus mango eten

Door: Clemens

Blijf op de hoogte en volg Clemens

18 April 2013 | India, Poona

Gisteren had ik het al over de mango's van India. Dit zijn de beste van de hele wereld maar ze worden nog nauwelijks geexporteerd. India produceert bijna de helft van de wereldproductie. Ze eten ze namelijk allemaal zelf op. Mango's zijn maar korte tijd goed te houden dus in de zomer is het overdosis mango eten. Gisteren is mij beloofd dat er vandaag een "mango party" wordt gehouden en die belofte wordt nagekomen. Weer met z'n allen naar de kantine en daar staan ze dan; dik 100 mango's uitgestald op een tafel. Met een schil zo dik als een tandenstoker. Welnu, hoe eet je zo'n ding.
Van een collega kreeg ik een cursus mango eten:
- Neem een flink rijpe mango en pluk het kroontje eraf
- Knijp rond het kroontje tot zich een ontsluiting vormt van ongeveer 2 centimeter
- Zuig nu het vocht op uit dit gat
- Knijp de rijpe mango rondom helemaal beurs
- Zuig het beurse mango vruchtvlees door het gat uit de schil
- Op het laatst houd je een lege "tennisbal" over waar de pit nog in zit.
Ik heb lang getwijfeld of ik hieraan mee moest doen maar geloof me, het werkt goed.
Ik ga morgen oefenen op bananen en kokosnoten ...

  • 21 April 2013 - 10:30

    Dorien:

    Zo eten zijn we niet gewend maar het is ook heerlijk in een exotische kipkerrietaart of als toetje met cappuchinoroom en bladerdeeg. Nu je zelf kunt koken heb ik nog wel lekkere recepten. Oefening baart kunst wat zullen ze thuis dan genieten. Veel plezier verder!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Clemens

Actief sinds 21 Sept. 2012
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 31730

Voorgaande reizen:

25 Maart 2013 - 24 Mei 2013

Clemens InDia (part II)

25 September 2012 - 21 December 2012

Clemens InDia (part I)

09 November 2012 - 18 November 2012

Clemens en Monique in Goa, India

Landen bezocht: