Storm in een glas later - Reisverslag uit Poona, India van Clemens Meijs - WaarBenJij.nu Storm in een glas later - Reisverslag uit Poona, India van Clemens Meijs - WaarBenJij.nu

Storm in een glas later

Door: Clemens

Blijf op de hoogte en volg Clemens

01 November 2012 | India, Poona

Cycloon Nilam is actief in India en heeft inmiddels aan 7 mensen het leven gekost. Er worden 4 mensen vermist. Wees gerust, ik ben er geen van. Op de vraag van een aantal personen ver van hier of het met mij goed gaat, kan ik iedereen dan ook gerust stellen. Grappig overigens dat als er in Lombardije een tropische storm heerst is er niemand die vraagt hoe het met ons in Nederland gaat. Wat heeft Italië nou met Nederland te maken? Ook niemand zou zich zorgen maken over de Zwitsers, de buren van de Italianen. Dat is toch immers een ander land en als er een cycloon in Italië is, is ie nou eenmaal niet in Zwitserland, Frankrijk of Nederland. Nilam gaat tekeer in Chennai. Dat ligt aan de zuidelijke oostkust van india. Dat is hier 1.100 km vandaan. Net zover dus als Rosmalen - Lombardije.
Vanmiddag werd bekend waar we met het uitje naar toe gaan. Het is 3 uur met de bus en dat is niet te vergelijken met een Nederlandse rit. Dit zal ongeveer 150-200 km ver zijn maar de wegen zijn hier wat anders. Ze kijken je hier met grote ogen aan als je vertelt dat je op onze snelwegen 130 km/uur kunt en mag rijden. Snappen ze niets van. Ik zie wel uit naar een weekendje naar het strand met allerlei activiteiten. Maar we moeten om 5:00 uur weg van hier. Brrrrr. Voor deze gelegenheid ook extra kleding moeten kopen. Lee spijkerbroek, 2 vrijetijdshemden en een polo van US Polo. Samen voor INR 7.600. Dat is ongeveer € 110,=. Zou het allemaal echt zijn?

• 01 November 2012 - 20:24

Harm:

Hey ouwe wereldreiziger,

Vandaag las ik een van jouw leuke berichtjes. Fantastisch dat je ons steeds op de hoogte houdt van al jouw avonturen. Vanzelfsprekend zijn wij jaloers. Inmiddels is het hier behoorlijk koud in Nederland en heb ik bijna twee uur gedaan over een eenvoudige 80 km. Hoezo rijden wij in Nederland 130? Met een tweewielige BMW wellicht.
    Arja wist mij te melden dat jij inmiddels al weer zeven weken weg bent. Voor mij lijkt het pas drie weken. Monique zal daar wel anders over denken.
    Vandaag enerverende dag gehad. Ons nieuwe hoofdkantoor in Huizen kreeg vandaag een bezoek van de brandweer. Brand veroorzaakt door een paar onoplettende dakdekkers doet Lidl wankelen. Maar gelukkig waren de hulptroepen snel genoeg ter plaatse om ons te redden. Hebben ze daar bij jou ook een Lidl?
    Groetjes uit het altijd pittoreske Rosmalen en hou je taai. Harm

• 02 November 2012 - 00:48

Ans:

Ha Clemens,

Nou ja zeg 130 km/pu hier in Nederland waar dan grrr kreeg vandaag een bon binnen 110 tussen Rosmalen en Oss. Daar mag je een deel 100 en een deel 120. Nou ja en 110 niet dus daar moet 41 euri!voor betalen flauw he! Kun je misschien een mooie Lee spijkerbroek voor kopen daar. Leuk outfitje Clemens en ook leukom jou gezicht weer eens te zien! Ben je aan het aftellen tot de grote dag is en ZE komt? groetjes Ans

• 02 November 2012 - 01:35

Saskia En De Rest:

Die polo's staan je zo geweldig. Nu die spijkerbroek nog laten zien en je voeten ook zo'n smile ;-)