Opheffingsuitverkoop - Reisverslag uit Poona, India van Clemens Meijs - WaarBenJij.nu Opheffingsuitverkoop - Reisverslag uit Poona, India van Clemens Meijs - WaarBenJij.nu

Opheffingsuitverkoop

Door: Clemens

Blijf op de hoogte en volg Clemens

17 December 2012 | India, Poona

De laatste loodjes... Op de zaak en in het hotel ga ik nu maar eens alles opruimen. Wat moet ik meenemen, wat niet. Heb ik genoeg ruimte in mijn bagage? Als je eigen gewicht hier achterlaat, mag je dan meer bagage meenemen?
Ik begin met ruimen in mijn hotelkamer. Daar in de la liggen nog een stuk of 6 sleutelhangers met klompjes eraan die ik had meegenomen om hier weg te geven. Er zitten 3 dames achter de balie, een hotel manager en de meest attente kleine ober (de enige die alles onthoudt en mij telkens de juiste thee brengt) geef ik er een. Aan de hotelmanager vraag ik of ze weet wat het is. "Iets dat alle Chinezen hebben", zegt ze. Misschien heeft ze gelijk maar ik leg toch even uit dat het Nederlandse klompen zijn.
Ik eet het laatste stuk Toblerone op. Daar heb ik zeker 3 weken mee gedaan, een record.
Op de balie van het restaurant beneden staat sinds vanmorgen een huisje dat lijkt gemaakt te zijn van een grote maat, rechthoekige Marie biscuit. Er staat een plat vilten poppetje voor en er ligt wat witte vezels over het dak en in de tuin. Het vilten poppetje heeft een rode broek aan en een rode muts op. Het moet doorgaan voor een kerstman. Ze hebben hier nauwelijks enige aandacht voor Kerst en dat is wat ik mis. Mijn schoen had ik al iedere avond van eind november tot en met 5 december gezet, maar iedere morgen zat er niks in. Niet eens een winterwortel.
Zal ik vast wat in de koffer doen of ga ik lezen. Ik ben de kluts een beetje kwijt.
Ook op de zaak ben ik aan het opruimen. Mail, documenten en al het andere werk. Het lijkt erop dat ik nu meer tijd heb om de laatste dingen te bespreken.
Woensdagavond vertrekken we om 17:30 van kantoor naar Mumbai Chattrapathi Shivaji International Airport. We vliegen op Donderdag om 1:25 uur en de vlucht duurt maar tot 6:50 uur. Dat is 4,5 uur sneller dan de heenreis. Hoe kan dat nou? Wie het weet, mag het zeggen, er is geen prijs aan verbonden.

  • 17 December 2012 - 16:18

    Raymonda:

    Hoi Clemens!! Heerlijk he ??? Lekker naar huis!! En ja ik snap ook wel dat het ff raar is om alles weer in te pakken!! Maar wat zullen ze weer blij zijn om je hier weer te zien!!! Moniqeu heeeeel zeker !! ;-) En de rest van de familie ook hoor!! En Rakker niet te vergeten!! Die zal wel door het dollen heen zijn!!!En de buren want ja die oliebollen he??? Die kan jij als de beste bakken Gaat t toch nog goed komen....!Dus dat gaat weer kei gezellig worden daar in huize Meijs!!! Nou Clemens nu nog de laatste loodjes .......dan is jouw klus daar gedaan.... Wij wensen je een hele goeie terug reis toe .......en geniet nog ff van het all inclusieve!!! dat bandje geldt thuis niet hoor!!!
    heel veel groetjes !! van ons!!! x

  • 17 December 2012 - 16:45

    Ge & Sam & Ans:

    Nou Clemens missie geslaagd? De bossche bollen liggen al klaar en de straat zit te wachten op jou oliebollen!! We zullen jou verhalen en je humor missen! Was een gewoonte geworden iedere dag. Dus ik neem aan dat je nu dan iedere dag even langs komt om je verhalen te vertellen..... Goeie reis terug met de wind in de rug!!

  • 18 December 2012 - 19:40

    Maaike:

    Hoi Clemens,

    Gisterenavond gezellig bij Monique geweest en het goede nieuws gehoortd dat je niet terug hoeft. Maak er wat van de laatste dagen geef ze nog even al jouw wijsheid mee zodat je er niet voor niets bent geweest..... Ik zal je verhaaltjes missen, echt heel leuk. Maar kijk nu al uit dat je samen met
    Monique bij ons komt eten en dat je alles nog eens eventjes haar fijn vertelt, al je belevenissen....
    In ieder geval tot de 31e en alvast: Welkom thuis!! enne vraag aan Monique of ze een kluif voor Rakker klaar legt dan kun je die geven meteen bij binnen komst dan weet ik zeker dat hij helemaal enthousiast wordt als hij jou ziet....
    Goede terugreis en doe ze daar de groetjes van ons....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Clemens

Actief sinds 21 Sept. 2012
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 31562

Voorgaande reizen:

25 Maart 2013 - 24 Mei 2013

Clemens InDia (part II)

25 September 2012 - 21 December 2012

Clemens InDia (part I)

09 November 2012 - 18 November 2012

Clemens en Monique in Goa, India

Landen bezocht: