Dapoli I - Reisverslag uit Poona, India van Clemens Meijs - WaarBenJij.nu Dapoli I - Reisverslag uit Poona, India van Clemens Meijs - WaarBenJij.nu

Dapoli I

Door: Clemens

Blijf op de hoogte en volg Clemens

03 November 2012 | India, Poona

Vandaag gaan we uit. Niet tot 4:45 uur maar om 4:45 uur. De voorbereidingen liepen wat uit en even voor middernacht kruip ik onder de dekens. De wekker op 4:00 uur gezet om dan, zonder ontbijt, te vertrekken. Om 3:45 uur gaat de telefoon; het is de receptie met de melding dat de taxi is gearriveerd. "Laat 'm maar aan de kant parkeren, dan kan die l.. nog een uurtje slapen." Op de afgesproken plaats laat hij me eruit en er staan al een aantal collegae te wachten. De bus is een uur te laat en is er een van Indiase makelij. Om 7:00 uur is iedereen opgehaald en rijden we de grote weg op. Hobbelen met 50 man, 2 en 3 stoelen op een rij. En dan gebeurt het. De microfoon wordt aangesloten en om de beurt komt er iemand naar voren om een lied te zingen of in te zetten. Ongelooflijk gezellig!!! Men komt uit alle windstreken van India en toch zingt iedereen mee, ze kennen elk 1.000 liedjes door en door. Doe dat maar eens met een bus Nederlanders. Toch kom ik ook aan de beurt. Ik leer ze liedje 1.001. "En de remmen zijn kapot en we vallen naar benee". Zij haken dan in met "Holadijee, holadioo." Dat heb ik ze kunnen leren. Zingen is een van de belangrijkste sociale bezigheden hier. Onderweg 4x stoppen voor thee en de plas. De rit is 200 km lang en duurt 6 en een half uur. Voorlopig heb ik geen nierstenen meer. Ons resort ziet er van buiten beter uit dan van binnen. Gelukkig zijn er kamers over en krijg ik een eigen kamer in het minst oude gebouw. 's Middags gaan we naar het strand, quad rijden, banaan zitten en op de waterscooter. Ik ga de zee maar niet in met mijn lenzen. Ze zwemmen hier in hun kleren, niemand heeft een zwembroek. Na het strand is het disco, dansen en plezier maken. En dat kunnen ze zeg. Ik heb lang niet zoveel lol gehad en gezien. De dames dansen in de groep en de heren ook. Ik kruip steeds bij de meiden maar dan komt er een man en trekt me het dansgras op. De vrouwen dansen met hun handen en voeten, echt mooi en elegante bewegingen. De heren doen het meer stoer. Ook met handbewegingen en het bewegen van de benen en voeten. Om 22:00 moet de muziek uit van de overheid. We gaan eten en drinken en er wordt een kampvuur aangemaakt. En weer wordt er gezongen. Net na middernacht gaat bij mij de stekker eruit, de dag heeft lang genoeg geduurd. De combinatie Bacardi/Cola en korte nacht zorgt ervoor dat ik 8 uur later wakker wordt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Clemens

Actief sinds 21 Sept. 2012
Verslag gelezen: 111
Totaal aantal bezoekers 31568

Voorgaande reizen:

25 Maart 2013 - 24 Mei 2013

Clemens InDia (part II)

25 September 2012 - 21 December 2012

Clemens InDia (part I)

09 November 2012 - 18 November 2012

Clemens en Monique in Goa, India

Landen bezocht: